maanantai 14. huhtikuuta 2014

Myymälän suunnittelu






Myymäläkuva

Koitamme luoda asiakkalle mielittyvän myymäläkuvan. Asiakkaalle jäisi päällimäiseksi kuvaksi siisti, järjestelmällinen, helppo navigoida (löytää tuotteet), miellyttävä värimaailma ja runsaus.


Alkuperä

 

Kohderyhmä

Kohderyhmä on kaikki pelaajat ja tietokoneiden harrastajat, sekä yrittäjät.

Valaistus

Koitamme luoda tunnelmallisen valaistuksen. Myymälän värisävy on tumma, joten valot pelavat ison pelin tunnelman luomisessa. Valoja pitää olla myös tarpeeksi, jotta asiakkaat näkevät eteensä.

Tilan käyttö

Liiketilat koitetaan hyödyntää mahdollisimman hyvin. Koitamme luoda ns. pääkäytävän josta haarauntuu pienempiä käytäviä hyllyjen väliin. Katosta roikkuu navigointi kyltit, jotta kaikki tuotteet on helposti löydettävissä.

Alkuperä

 

Kalusteet, muokattavuus

Koitamme haalia sellaiset kalusteet, joihin tuotteen voin laittaa helposti esille ja jonka alle voimme ns. varastoida tuotteita.

Mainostus ja opastus

Laitamme katosta riippumaan opasteita (samalla tavalla kuin gigantissa tai päivittäistavarakaupoissa), jotka erottavat osastos toisistaan, esim "Emolevyt" ja "Näytönohjaimet".


http://gamingbolt.com/wp-content/uploads/2010/11/GTS-21.jpg
Alkuperä

 

Näyteikkunat

Näyteikkunaan laitamme TV:en, jossa pyörii yrityksemme/tuotteiden mainoksia. Näyteikkunoihin myös laitetaan julisteita ja erinlaisia tuotteita/kokoonpanoja.

Asiakastilat

Asiakastila on myymälä puoli. Myymäläpuolella on hyllykköjä, jotka ovat täynnä myytäviä tuotteita, sekä pelinurkkaus, jossa voi pelata retro pelejä. Tämän lisäksi asiakastilassa sijaistaa juoma-automaatti. Asiakastilan seinissä on myös telvisioita, jotka näyttävät mainoksia tuotteista.

Taukotila

Taukotila on työntekijöille. Taukotilassa on hella, jääkaappi, tiskiallas,vessa, juoma-automatti ja ruokapöytä.

Kassa

Kassapöytänä toimii normaalit pöydät, joissa on kaksi kassaa. Kassoilla voi olla työskentelemässä max. kaksi henkilöä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti